10.01.2008 Meie esimene koolipäev!

Eelmisel õhtul saime teada, et meid on jaotatud gruppidesse, mille järgi meil päevased sportlikud tegevused olema hakkavad. Vahur ja Kristiine olid grupis nr1., Heili grupis nr2 ja mina nr3. Mainin veel ära, et meid on see vahetus siin koolis kokku ca 75, neist 9 on internationalid – 4 eestlast, 5 brasiillast. Ootame veel 4 kolumbialast, kes omakorda ootavad oma viisasid. Lisaks on meil ühe nädala külas 4 ameeriklast, kes tulid siia oma ülikooli USA`s tutvustama.
Esimene nädal on meil nö eelnädal, kus saame tutvuda kooliga – meile näidatakse kus on klassiruumid, millistes spordisaalides mis toimuma hakkab jne. Saame proovida kõike, mida pakutakse, et siis uuest nädalast teha valikud, milles järgmised 2kuud ehk esimene semester osalema hakkame.
Kell 7 on äratus – terve kooli peale heliseb kell, mis sekundiga une peletab ja 7.15 on juba hommikusöök. Pärast breakfasti 7.55 on igal hommikul toimuv morning-assembling, laulame kõik üheskoos Taani laule ja mängime seltskonnamänge.




8.15 algavad tegevused. Vahur ja Kristiine läksid tegema outdoori, Heili pallimängudele ja mina ujuma. Mis mulle väga meeldis oli see, et me lihtsalt ainult ei ujunud otsi edasi-tagasi, vaid meid jaotati 5ks grupiks, kes hakkasid üheaegselt basseini erinevates osades erinevaid tegevusi tegema. Minu grupp alustas suurte mustade rõngaste sees vesipalli mängimisega, järgmisena tuli meil basseini põhja paigutatud ülesanded ära lahendada – paberil olid küsimused ja meie pidime neile vastused leidma. Siis olid basseini põhjas väiksed rõngakesed, mis tuli ühekaupa 4,5m sügavuselt sukeldudes pinnale tooma. Meie jaotasime niimoodi ära, et 4 sukelduvad, 1 viib põhjast ära toodud rõngad ühest basseini otsast teise ja 1 viib need selleks ettenähtud korvi. Hea olid vaadata, kuidas mitttttee keeeeegi ei teinud sobi, kellelegi ei tulnud pähegi, et tooks mitu rõngast põhjast korraga või viiks kohe need lähemal olevasse basseini poolele. Kõik tehti nii, nagu reeglid ette nägid. Lahe! Ma kujutan ette, kuidas eestlased oleks kohe sobi hakanud tegema:D Ja viimaseks tuli meil kogu tiimiga välja mõelda vees mingi show, mida tunni lõpus teistele näidata. Meie tegime vesivõimlemist:)
Kell 12 on alati lõunasöök, ja siiiiis ma veendusin, et TÕEEEPOOOLEST saab siin hästi süüa. Mulle hullult meeldib see söögikultuur siin – mingi 5min enne täpset söögiaega kogunevad õpilased söökla ette ja ootavad ukse taga, kuni söögitädi kella lööb, andmaks märku, et nüüd võib siseneda. Hommikusöök ja õhtusöök on rootsi laua stiilis, igaüks võtab mida tahab ja kui palju kõht nõuab. Lõunasöögi ajaks istutakse kohe laudadesse ja siis 2 õpilast lauast lähevad kööki söögikausside järgi. Ja enne seda veel tutvustab söögitädi eesootavat menüüd. Tol korral toodi meile lauale mingi kartulivorm, sõin kõhu no ikka suhteliselt täis. Kui kõik olid enam-vähem söönud, kõlistas söögitädi taas kella, mis oli märguandeks uuele toidule..siis mõtlesin küll, et APPPII, kuhu ma topin selle:D Kasutatud nõud koristati kokku ja viidi ära. Nüüd olid siis laual makaronid, kaste ja salat. Ma Eestis ei söönud päeva peale kokku ka nii palju, nagu ma siis lõuna ajal sõin. Hirmutav natuke:D Pärast natukest leiba luusse laskmist kogunesime aulasse, kus õppejõud tutvustasid meile järgneva semestri aineid – andsid väikse ülevaate, et meil kergem valida oleks. Kõik oli muidugi taani keeles, aga internationalide jaoks on olemas spetsiaalsed kõrvaklapid, kust kuuleb kõike sama ka inglise keeles.
Ained, mida tutvustati:
anatoomia/füsioloogia (taani keeles)
Norra mütoloogia (taani keeles)
Body workshop – subject about body (taani keeles)
Europe today (inglise keeles)
Ja hulk workshoppe:
Physical theatre
Musician band
Movie lap
Knitting
Ja sportlikest ainetest võtsime meie Heiliga outdoor activities (kajakk, mägironimine, üldfüüsiline tegevus) ja võrkpalli. Vahur ja Kristiine outdoor activities ja ujumise. Lisaks läheme me märtsis Norrasse – valida on kahe tripi vahel – esimene on rohkem selline fun - murdmaasuusatamine, mägisuusatamine ja lumelaud, teine aga tõsine katsumus ja enese proovilepanek, nimelt lähme mägedesse matkama, aga see ei ole tavaline matk, vaid suusamatk, oleme 7 päeva suuskadel, ööbime õues igludes, õpime lume sees süüa tegema, üksteist innustama ja soojendama jne jne, ühesõnaga kõikkõik toimub õues. Kuigi see on kindlasti vägga raske ja meeletult külm hakkab, kaldun ma siiski arvama, et valin selle – lumelauda ja –suuska saan ma iga kell ja igal pool proovida, aga sellist kogemust nagu saan ma sellel suusamatkal, ei saaks ma enam never. Kannatan, aga ma usun, et saan sellega hakkama. Ma ei tulnud ju siia nalja tegema:D
EI OLE VÕIMATUID ASJU !!!
Järgmisena ootas meid ees GIV test, mis koosnes mitmest osast. Eesmärgiks oli testida meie kehalist vormi. See sama test tehakse kursuse lõpus uuesti, võrreldakse tulemusi ja selle põhjal hinnatakse kui palju me arenenud oleme. Esimeseks katsumuseks oli lõua tõmbamine (minu tulemus 15korda)

Teisena testiti hüppevõimet (minul 34,5cm), kolmandaks oli mingine kombinatsiooni hüppamine aja peale (minul aeg 12.34), neljandaks rinnalt surumine 30kg kangiga, no see käis mulle küll üle jõu, punnisin mis ma punnisin, aga 0korda mulle kirja läksL Eks nüüd tuleb siis kätekõverdusi tegema hakata;) Viiendaks pidime nö 8 jooksma, 8kujuliselt oli maha pandud rada, mida pidime läbima 2,5 korda (minu aeg 16.29), kuuendaks mõõdeti meie painduvust – istud pepuli maas jalad ees ja kallutad keha ette nii palju kui saad, püüad varvastest kinni saada ja enamgi veel (paindusin ette 20cm) Ja viiiiiiiiimane oli väljas staadionil 2400m jooks. Dziiaz, ma pole ju aasta otsa trenni teinud ja kohe pannakse niiii pikka maad jooksma. Trotsides vihma ma selle raja ikkagi läbisin ja läks oodatust palllju paremini, aeg 13.30. Kuus tüdrukut olid minust paremad - olin uhke enda üle:D No küllll oli hea tunne pärast dushamist, enne õhtusööki jäi isegi aega jalad korra seinale visata ja taastuda..Ja no õhtusöögist ma ei taha üldse rääkida ka..Söögid sellised, et uuuuh, tõesti võta mida tahad, absoluuuuuutselt KÕIKE on..alustades seedermännipähklitega lõpetades mangoviiludega, ja sinna vahele jääb veel selliseid asju et te ei kujuta ettttee kaa..Hässsssti palju on igasuguseid salateid, see on hea..ma võin juba ainuüksi salatitest end nii täis süüa, et ma ei taha praadi näha ka..Õhtusöök on buffeestiilis – laud on lookas alati! Põhilised on siin kuklid, neid süüakse söögi alla ja söögi peale, juustuga ja moosiga. Ja kõik valmistatakse kohapeal, saiad on soojad kui lauda tuuakse. MmmJ Ma pole ammmmmmmu enam 3x päevas söönud, hea kui ühe võileiva päeva peale sõin, siis see oli ka saavutus..ma ei taha teada, mis must siin saab:D Nagu tglt ka..aga no me teeme ikka kõvasti sporti ka, see lohutab;)
Kell 21 kogunesime sööklasse, kus tutvustati õhtust tegevust. Taaskord jaotati meid gruppidesse, kes hakkasid omavahel cakerunningus võistlema.
Selleks aga, et üldse koogi valmistamist saada tegema hakata, tuli meil kooli peale ära peidetud asjad üles leida. Näiteks võistkonna kapten tõi juhendaja käest paberilipiku, millel oli kirjas vihje esimese asukoha kohta, kust leiame esimese asja..Paberil oli kirjas“koht, kus õpilased riideid kuivatavad“ meie pidime ära arvama, mis koht see on, kus asub, sinna jooksma ja vajaliku asja sealt tooma. Esimesest kohast saime vahukoore. Ja niimoodi järjest ülesandeid lahendades saime lõpuks kokku koogivormi, tuhksuhkru, banaani, apelsini, vahukoore ja pähklid. Järgnevalt oligi meie enda improvisatsioon, kuidas me selle koogi ära kaunistame. Kogu selle asja peale oli meil aega 1h. Lõpuks valisid õppejõud 3 nende meelest kõige ilusamat kooki välja. Pärast võis iga tiim iseende koogi ära süüa. Õhtu jätkus mõnusa koosviibimise ja olemisega. Heili ütles tol õhtul hea lause „Liisu, meil on siin meestevalik ju palllju parem kui naiste valik:D Ja nii on ka, veendume iga päevaga üha enam, et Taani mehed ON tõepoolest ilusad:) Aga mis tegelikult põhiline, nad on hässssti sõbralikud ja abivalmid!! Niiet silmarõõme jagub:P

0 kommentaari: