Knossose palee.


Ja ka Knossose palees anti meil v6imalus ära käia.
Tutvusime saare kuulsaima mälestusmärgi - Minose palee varemetega, millega on seotud lugematu arv müüte.

Algas see taaskord bussis6iduga. Ja seda juba päris hommikul vara, 7.55. Ei olnud ainult pooltunnikest s6itu, seekord viis meid teekond Iraklionisse, mis on alates 1972 aastast olnud Kreeta pealinnaks. No k6va 3h tuli ära küll seda istme nühkimist seal. Aga kuni sinnamaani olid veel lootused suured ja ootused üles kruvitud, sest uhke tunne oli ju ka juba sees, et pärast saad ikkagi teistele öelda, et oled päälinnas ära käinud ja ka maailmaajaloos tähtsat rolli mängivat Knossose paleed päris oma silmaga näinud. Tagant järgi m6eldes ei olnud see küll k6ike seda väärt. Vähemalt minu arust. Linn oli nagu linn ikka, ei saanud ma nüüd küll aru miks see Iraklion näiteks Haniast suurejoonelisem ja parem on. Ummikute järgi v6is küll öelda jaa, et tegemist v6ib olla pealinnaga, aga poed ja tavernad ja kogu muu ka on täpselt sama nagu igal pool. Ja sadamate kohapealt julgen küll kindlalt väita, et Hania oma on Iraklioni omast peajagu üle. Kindlalt kohe!

Me Kadiga juba teel sinna otsisime, et nohh, kus see palee nüüd juba on. Aga kohale j6udes oli imestus suur: " See siis ongi palee jah?" Olgu. M6tlesime, et see on.. Maidea tglt ise ka kuidas me seda ette kujutasime, aga vähemalt sellisena küll mitte. K6ik oli kuidagi nii korrapäratu ja nii palju asju jäi arusaamatuks. Hea, et ise siis 2005 aasta ISIC kaardiga tasuta sisse sain ja piletiraha pärast taga ei pidanud nutma :D
Ja pealegi see pea tunniajane tuur seal sees oli vähemalt minule küll ja rohkemgi veel. Sest ma pole kunagi olnud seda sorti turist, kes tuiab fotokas kaelas mööda muuseume ringi, on mega pöördes ja teeb sadamiljon pilti, mida siis pärast kogu suguv6saga koos vaadata v6i siis kunagi lastelastele näidata, et vaadake kus ma käinud olen ja mida k6ike näinud. Milleks? Ja mind t6esti ei huvita, kellega ja kui paljudega see Kreeta kunagine valitseja Minos magas ja kui paljudele ta lapsed taha tegi. Muidugi on huvitav kuulata. Korraks. Sest see läheb nagunii ühest k6rvast sisse ja teisest välja ja pärast ei mäleta enam midagi, sest neid legende on ju ka nii palju, et neid ei j6uagi meeles pidada ja pealegi paljud neist ka t6ele vastavad? Kui üldse vastavadki? No kes usub sellist asja, et sellelsamusel Kreeta valistejal Minosel öösiti kehast skorpione ja usse kehast välja voolas niiet naine üldse ei maganudki kunagi, sest oli pideva hirmu all?? Mina küll mitte :D Inimesed on lihtalt ise kunagi neid jutte ise välja m6elnud, et oleks tulevastele p6lvedele midagi jutustada. Raudselt.

PS! Ja kohe kindlasti ei saa ka mainimata jätta, et s6ites Iraklionisse, jäi meile poole tee peale selline väike kaluriküla nagu BALI. Nimelt Bali on koht, mis oli meie koduks eelmise aasta septembri l6pust kuni novembri alguseni. Nostalgia missugune. Meil Kadiga on kindel plaan ka sel korral seal kindlasti ära käia, jäi meil ju siiski m6ni s6ber sinna maha, kes kindlasti väärivad taaskohtumist ;) Ja noo Bali Paradise hotelli sildi nägemisest ei taha ma üldse rääkida, sest M6NEL läksid selle peale silmad kohe eriti särama. Ei tea küll miks!? Eee..äkki PRANTSLASEEEEEEED.. on nii Kadi w?? :D:D

Enivei, pärast seda pikka ja väsitavat reisi ei taha me Kadiga päris tükk aega enam mittemingisugusest bussiekskursioonist mittemidagi kuulda, eksju Kadi?! :D

5 kommentaari:

Kadi ütles ...

PRANTSLASED - kus?? :D:D no mälestused ju nõõõu :D tiaara, bassein...mmm :D

aga bussidest hoiame ikka heaga eemale...hääletame kasvõi aga bussi ei lähe :D

Kuutõbine ütles ...

Küll su blogi on omale maagiliselt ilusa tausta saanud:)
Rõõmustav on see, et vastupidiselt Egiptusele, nüüd kirjutad pikalt ja põhjalikult:) Nii mõnus lugeda... no küllap varsti kaob jälle see su kirjutamine ära, ma arvan:D
Mul kui giidil, kes on 24tunniseid ekskursioone läbi viinud, oli muidugi omaette siis päris muhe lugeda, kuidas teile 3tunnine bussisõit suur piin oli:D hiihii... nii et giidi karjääri vist ette ei võta?:D
Praegu jäin mõtlema, et mõned inimesed käivad ju bussiekskursioonidel... näiteks 2 nädalat sõidavad kuskil lõuna-euroopas, kreekas või itaalias ringi... õudnee.. vot see on küll õudne:D
Hea, et lennukid on:)

Pai-pai sulle sinna päikse kätte. Meil on ka päike praegu:)

Liisu ütles ...

Nojaa, ma ise ju ka maagiliselt ilusas kohas, peab ju teemakohane taust siis ka olema :)
Njah, ma ise ka imestan, et viimasel ajal leian end päris tihti arvuti taga blogi kirjutamas :D Aga no eks see alguse asi ole ma usun, niikaua kui endale k6ik jälle uus ja huvitav on, siis on äge seda ka teistele ju edasi anda, aga eks ma varsti tüdinen ja muutun laisaks (A) Aga vb ka mitte, sest nüüd on mul hotellitoas nett ja saan igal ajal sisse logida kui tahan ;)

Eee..oota las ma m6tlen..JAAAAAA, giidikarjäär jääb ära, kohe kindlasti :D
Jaa, elagu lennukid ütleks selle koha pealt :)

Ja ka minul on hea meel näha, et mul on endiselt olemas pärisoma fännid, kes mu blogisid loevad ja mu tegemiste vastu huvi tunnevad, lahä :)

pai ka sulle, Siljakene. Ja no kui teil seal päikest on, siis seda ma saatma ei hakka, jääb veel endal väheseks :D:D

Kails ütles ...

mai tea sa kirjutad nii naljakalt..siin naeran ka ikka ju :)aga lahe on see jah, et sa ikka kirjutad..ma jupp aega ei ole lugenud, sest oolin harjunud, et kui kuus korra blogi tuleb siis on hästi..aga nüüd tegin su blogi lahti ja kae nalja..materjali kui palju..tekste yuleb nagu vändrast saelaudu :D (ja nüüd tuleb teha seda häält nagu sa ikka teed ja mida teised ei oska teha :D:D)
loodan, et bussis oli konditsioneer ka ikka?

Liisu ütles ...

Küll on hea, kui kellelegi oma postitustega nalja saan pakkuda :P
mul praegu kirjutamistuhin sees jup, eks see tulene ka sellest, et meil ju vaba interneti kasutamisvõimalus hotellitoas siin ;)
trsssss trsssssssssss :D

konditsioneer oli täitsa olemas õnneks :)